topbella

Sunday, April 17, 2011

akibat memikirkan PELUANG PEKERJAAN,cita2 y dah lame diidamkan terpaksa diabaikan serta dilupakan untuk selama2nye


...ASSALAMUALAIKUM...

sdeh btol tajuk post aku kali n
mmg aku sdeh tp aku nak share jgk kat kwn2

cita2 aku dr kecik until now adalah CIKGU
tp apekan daye
aku t'paksa dan dipaksa melupakan :)

meh aku nak story why and why aku t'paksa & dipaksa

pg td,aku g jmpe sorang kaunselor n..agak famous die n..
die dikenali sbg Ayah Haji
die n pakar motivasi @ perunding kerjaya tebaik di Asia Timur*kalau xsilap aku*haha

die leh solve smue mlsh2 y b'kaitan nge KERJAYA
bab2 kawen xleh ye
antaranya:
-motivasi diri dlm blaja
-nak apply ape2 la.upu,maktab,scholarship
korang msti xtaw nak pilih ape kan.pegi jmpe die,juz bg result,cita2 & minat ape.trus die bagi kod kos tu tanpa sebut name kos t'sebut..die leh hafal smue2 kod & course..die tahu ape y sesuai tuk kite..
-nak buat rayuan sbb kene reject 
-nak inteview
pegi kursus nge die 1 hari..smue soalan2 y akan ditanye die tahu..mmg sape g interview,leh jwb..sampai interviewer tu leh t'kejut "mcm mane die boleh jwb soalan n"
-nak buat rayuan nak tkr tempat keje
dan mcm2 la kecuali hal rumah tangga


kawan2 sekalian pegi la jumpe die,kalau x rugi taw
aku dah pernah merasa
"sgt menyesal sbb xjmpe die awl2"
y duk area klate tu,g la..x rugi pom

mmg dgr camni cam xprcaya..aku pom xcaye
aku dah ajak kwn2 aku..die xnak..ok xpe
aku dah try pegi jmpe,br caye..menyesal pom ade sbb xjmpe awl2
seelok2nye,jmpe die sjak skolah rndh lagi..
ramai ahli die weh..dah hampir puluh ribu kot..
smue berjaya weh..
sblm aku cite kat kwn aku msti diorang kate "leh caye ke die n??"
aku pom fikir camtu jgk sblm g jmpe die
belom cube belom taw OK 

HJ. BONIY AMIN YUSOF
PT 124,Pekan Jelawat,!6370 Kelantan..
Tel/Fax:609-778 7788
H/P:019-981 4122
Rum:609-778 7789

haaa n aku sertakan alamat & no fon
lau y jauh2 b'minat,bleh kol je..

aku belom jwb lagi kan knape aku TERPAKSA dan DIPAKSA
sbb salah aku sndiri..x isi upu fasa 1 dgn serius
aku isi maen2 jer..dah la kos y mengarut2 jer
aku igtkan fasa 1 upu n relax cam spm dulu
rupe2nye,upu fasa1 duk degree n dah dikira
*nak nangis pom ade*
aku nak jd cikgu tp 1 jer aku isi lam upu fasa1 tu
ok nak pesan ye..sape2 xmntk cikgu fasa1,jgn berangan nak mintak cikgu fasa 2 n
sbb keputusan nak panggil temuduga/exam tu sblm fasa2 upu dibuka
*sgt2 menyesal sbb x g jmpe die time nak isi fasa 1 aritu*

tadi die bagi la kos2 y aku KENE dan WAJIB isi tuk upu fasa2 n..
1. Pengimejan Perubatan
2. Pendidikan(Matematik)
3. Fisioterapi
4. Sains Pengurusan Perkhidmatan Makanan
5. Ukur Bahan
6. Teknologi Makmal Perubatan
7. Ijazah Sarjanamuda Pengimejan Diognastik dan Radioterapi dengan kepujian
8. Ijazah Sarjanamuda Audiologi dengan kepujian

lps aku tgk2 kos y die bagi kat aku tu
"Puncak Alam lg...."
"adoi la hafal2 plak dah..otak aku reject hafal2 n.."

msti korang plek kan knape la aku xblaja bio tp dpt jgk benda tu
sbb CIKGU,ENGINEER dan sewaktu dgnnye dah byk menganggur skrg n..xlaku dah..xbyk kekosongan...blaja pandai2 tp duk saje2 goyang2 kaki,xkeje...
thats why la die bagi benda2 tu smue kat aku
keje2 smue tu selalu diperlukan..byk peluang pekerjaan
die bagi kat aku tu bkn sbb minat,sbb PELUANG KERJA...
zaman skrg n,dah xleh fikir minat dah..kene fiki KERJA...
xkan study letih2,akhirnye goyang kaki
die xnak la aku jd camtu
die kate minat tu boleh di asah...
so,aku terpaksa lupekan cita2 aku dr kecik sampai skrg..huhuhu

aku mcm frust jgk la..tp smue n salah aku sbb SALAH CARA...
fmly aku taw aku lmh bab2 hafal n
tp diorang bg semangat..
xpe bestkan puncak alam..U baru
xpe dkt nge rumah sdare..leh die blanja mcD lg..hehe
xpe benda2 tu relek je..blaja relek2 jer..praktikal lg rilex.. :)

ni nak kongsi sket info

Medsi 
22April2011
peperiksaan
30April2011

Temuduga  Pendidikan
Semakan
13Mei2011

Temuduga
18-25Mei2011

p/s:better korang rujuk la die...seyes aku kate..XRUGI POM... aku xpaksa eh..9t korang kate aku taksub kat die plak..x eh..aku just nak kongsi nge korang..benda y baek perlu di heboh2kan kan.. kalau y dpt pointer rapat 4 tu ade peluang nak dpt engineer & cikgu tuh.. y bawah 3.5 tu,b'undur awl2..ramai gak budak Asasi Palam pegi jmpe die.. aku rase msti korang prnah dgr pasal die n..cube cam nak caye xcaye jer..mmg dah ramai aku promote kat kwn aku..camtu lah diorang kate,"leh caye ke die n??"..aku mcm tu jgk dulu,then pegi jgk la..baru lah aku caye..xrugi langsong pegi kat die!! tp rugi sbb xpegi jmpe die.. ok ye kwn2,aku bkn ckp kosong n..bkn nak paksa2 korang caye..aku just nak crite ape y aku rase & pernah rase... dah ape y die pesan kat aku..

ok skrg otak aku dah free nak pikir pasal nak apply course
tunggu time and just fill..

ok Azreen Shafila..sila dan sila slow2 ubahkan fikiran anda..
xpe,salah langkah step n xsmstinye trus gagal..
pasal susah senang keje xpenting
y penting skrg n adelah KERJA
pastu leh kawen cpt2...

bak kate Ayah Haji,tips dlm memilih kerjaya:
no1 ayah haji
no2 parents
no3 sdare mare
boyfriend mane? no600 ok..
*trase aku..hahaha*


aku dah byk kali dgr dr mulut org y hanye tahu tp xprnah pegi jmpe die.. "mengarut la die ckp.." "jgn duk taksub kat die.." "ape die ckp xbtol tu....jgn duk dgr...jgn duk caye..." "bleh caye ke die n??.." dan mcm2 lg la..

haaaaa n plak aku dgr drp mulut org y ragu2 jgk nge die,tp at last pegi jgk...50% caye,50% x caye... "naseb baek g jmpe die..." "aku taw la nak isi upu kos ape.." "aku leh jwb intrview tadi..smpai org tu plek camne aku leh jwb..." and mcm2 lg la..

kalu sape2 xstuju nge aku cakap n..just shut up!! nak bangkang ape y aku crite,kate lam aty sdah..xperlu nak merimaskan fikiran aku lagi.. otak aku pom baru jer lega.dah 1 ary pening kpale...nasib baek ade kawan aku WANI mmg 100% paham prasaan aku..tq wani..

kwn aku Wani , Iqa, & Nor pernah alami ape y aku alami
xcaye ape aku ckp? tanye la diorang


ok itu saje tuk post kali n..
assalamualaikum :)




5 comments:

nur said...

salam.dik,nop mtk tlg blh?hee.sory² dop kenal tp tbe nk mtk tlg. akak kenal ayh aji tu tp kad dia dh hilg.nk g jump dia jauh sgt plk. nk mtk tlg tnye kat dia ape ek name kedai pengantin anak dia tu?

temkiu.

Unknown said...

memang merapu pon. dah pegi dh. cm x logik jek aq dpt physic a- admath a+ bio b+ dy bgi aq kos sains je sume. cis betol

Unknown said...

Kenape?

Unknown said...

Skrg dh dpt kerja ke?

Unknown said...

ni nombor fon ayah haji 0199814122

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Powered by Blogger.

About Me

My Photo
Azreen Shafila Abdullah
This is the part where u click on the 'Follow' button and get to know me better.And who knows if I'll click on yours back? :)
View my complete profile